توسط ایران آسیا سرویس / وبلاگ / 0 دیدگاه

کدام را بخریم؟ آبسردکن یخچال دار یا آبسردکن بدون یخچال

مسآله ای که به هنگام خرید آبسردکن اغلب با آن مواجه می شویم این است که آبسردکن یخچال دار بخریم یا آبسردکن بدون یخچال بخریم ؟

دستگاه آبسردکنی که یخچال دارد در واقع از یک آپشن بیشتر نسبت به آبسردکن بدون یخچال برخوردار است .

سوالی که بعضا پیش می آید این است که چرا تمامی آبسردکن های کره ای بدون یخچال هستند؟

آیا یخچال می تواند نوعی ضعف برای آبسردکن باشد. دلیل اصلی نداشتن یخچال در آبسردکن های کره ای چیست؟

کلیه آبسردکن ها اعم از یخچال دار و یا بدون یخچال با یک کمپرسور( موتور ) کار می کنندو سرماسازی انجام می شود. در نوع بدون یخچال تنها وظیفه کمپرسور ( موتور ) سردکردن آب است درحالی که در مدل های یخچال دار موتورعلاوه برسردکردن آب سرماسازی دربخش یخچال را نیز برعهده دارد. یعنی اینکه کاکرد کمپرسور بایددوبرابرشودتابتواند این دوکار را انجام دهد یعنی سرماسازی آب و یخچال که یکی از دلایل سوختن موتور در آبسردکن های چینی نسبت به کره ای همین است چرا که موتور بیشتر تحت فشار قرار دارد و زمان استراحت موتور خیلی کمتر است.

در آبسردکن های چینی قذیمی تر از موتورهای بزرگتری استفاده شده که به دلیل داشتن قدرت بیشتر این معضل برطرف شده بود.

خارج از بحث کارکرد موتور مشکل دیگری که در مدل های یخچال دار گاهی اوقات پیش می آیدبه دلیل در دسترس بودن صفحه خنک کننده در داخل یخچال و برخورد اجسام با آن و یا پوسیدگی آن نشتی گاز ایجادشده که دردسرهای خود را بهمراه دارد.

خوب اینها تعدادی از معایبی بود که به آن پرداختم اما بهتر است که به محسنات یخچال نیز اشاره ای داشته باشیم . دربعضی ادارات و مکان هایی که از آبسردکن استفاده می شود می توان از محفظه یخچال برای نگهداری پنیر ، ماست و یا غذا استفاده کردکه بودن همین محفظه کوچک یخچال درمواقعی می تواند بسیار کاربردی باشد.

بد نیست حالاکه در اینجا اشاره ای شد به آبسردکن های کره ای این نکته را بگم که حجم مخزن آبجوش و آب سرددستگاههای بزرگتر از مدلهای چینی می باشد.

 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *