توسط ایران آسیا سرویس / وبلاگ / 0 دیدگاه

چگونه آبسردکن را خودمان سرویس کنیم ؟

بنام خدا

یکی دیگر از معضلات جدی در آبسردکن تجمع رسوبات آب در داخل مخزن اصلی و مخزن آب جوش آبسردکن میباشد که در زمان تعمیر آبسردکن و سرویس آبسردکن میتوان آن را برطرف نمود .

دربحث تعمیر آبسردکن مواردی هست که می باید حتما توسط تکنسین و سرویسکار متخصص انجام شود مانند شارژگاز ، تعویض ترموستات و مواردی از این دست که انجام آنها هم نیاز به تخصص دارد و هم نیاز به داشتن ابزارآلات خاص مربوط به آن .

اما یکی از مواردی که برای سرویس آبسردکن هم بسیار ضروری میباشد و هم اینکه نیاز به تخصص آنچنانی ندارد ؛ شستن و تمیز نمودن مخزن اصلی آبسردکن میباشد که سعی می کنم آن را به زبان خیلی ساده بیان کنم .

روش سرویس آبسردکن توسط کاربر : همانطور که اشاره شد یکی از موارد سرویس آبسردکن ، شستن مخزن آب میباشد . بدین ترتیب که در بالای آبسردکن در جایی که منبع آب قرار میگیرد دریچه ای دایره ای شکل وجود دارد که با بازکردن آن مخزن آب آبسردکن مشاهده میشود . در این مرحله حدودا دو لیوان آب و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف لیوان سرکه داخل مخزن ریخته و بوسیله یک فرچه نرم و یا مسواک دیواره و کف مخزن را که معمولا رسوبات در آنجا براحتی قابل مشاهده می باشد را می شوییم سپس ظرفی را زیر شیر آب سرد قرار می دهیم و شیر را باز می کنیم تا این محلول به همراه رسوبات از شیر خارج شود. چندین بار مقداری آب داخل مخزن میریزیم و آن را از طریق شیر آب سرد تخلیه می کنیم تا داخل مخزن کاملا تمیز شود و نهایتا دریچه را در سر جای خود قرار داده و منبع آب برروی آن می گذاریم .

روش دوم در بحث تعمیرات آبسردکن و سرویس آبسردکن ، خارج نمودن رسوبات از منبع آب جوش (گرم) می باشد . در اینجا بوسیله یک پیچ پلاستیکی که در پشت آبسردکن قرار دارد و شیر تخلیه نامیده میشود آن را باز کرده و تمامی رسوبات جمع شده در منبع آب جوش از این طریق تخلیه می شود . این کار را هم می توانیم دو یا سه بار انجام دهیم که رسوبات ، داخل مخزن آب جوش باقی نماند . بهتر است حداکثر هر شش ماه یکبار این کار انجام شود .

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *