توسط ایران آسیا سرویس / وبلاگ / 0 دیدگاه

استفاده صحیح،مراقبت و نگهداری از آبسردکن و یخچال

بنام خدا

موضوع بحث امروز دررابطه با ” کندانسور ” می باشد.

” کندانسور ” قطعه ای است که شاید همه در پشت یخچال ها و آبسردکن ها دیده باشنداما درمورد نقش این قطعه مهم اطلاعات کافی نداشته باشند ، کندانسور لوله های مارپیچی مانندی است اکثرا به رنگ مشکی که در پشت یخچال ها و آبسردکن ها تعبیه شده است ، اما کندانسور چیست و چه نقشی را در سرمایش ایفا می کند.

اگر بخواهم برای معرفی آن مثالی ساده بزنم کندانسور را با رادیاتور آب ماشین مقایسه می کنم.

کندانسور دقیقا همان کاری را میکند که رادیاتور آب ماشین انجام میدهدبا این تفاوت که در رادیاتور ماشین آب خنک میشود و در کندانسور گاز خنک میشود.

دلیل اینکه پشت دستگاه نباید به دیوار نچسبد و از دیوار فاصله داشته باشد همین است که هوا در این فاصله براحتی گردش نمایدتا باعث خنک شدن گاز در حال گردش داخل لوله های کندانسور شود.

کم پیش نیامده بطور مثال یخچالی که داخل آن گرم بوده و مواد داخل آن فاسد شده و یا آبسردکنی که آب گرم از شیر آب سرد آن خارج می شده با مراجعه کردن و پس از بازدید متوجه شدم  که پشت آبسردکن به دیوار چسبیده و یا پشت یخچال به دیوار چسبیده و یا نه پشت یخچال فاصله مناسبی داشته اما فضای خالی با قراردادن وسایل اضافی مثل سینی و امثال آن پرشده و در نتیجه بدلیل خنک نشدن گاز داخل کندانسور، سرما درداخل یخچال و یا آب سرد کن ایجاد نشده است.

در مورد مقدار فاصله پشت دستگاه از دیوار ، حد اقل فاصله باید کمتر از ده سانتی متر نباشد.همچنین حتی الامکان از قرار گرفتن یخچال و آب سردکن در کنار اجاق گاز حتما پرهیز شود و بهترین مکان برای یخچال در آشپزخانه نزدیکترین جا به پنجره و یا جایی است که هوای خنک تر گردش داشته باشد.

نکته پایانی اینکه در یخچال های نسل جدیدتر کندانسورهای قدیمی تغییر شکل یافته و بصورت یک کویل درآمده که در کنار موتور قرار دارد و بوسیله فن خنک می شود.

درصورت نیاز به هرگونه راهنمایی از طریق ایمیل به آدرس iranasiaservice@gmail.com ویا در مکان مشخص شده همین سایت مکاتبه نمایید.

امیدوارم مطالب فوق مفید فایده قرار بگیرد.

— احمد زرگر

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *